Administration og sporing af service
En vigtig del af enhver virksomhed er løbende service til kunderne, som kan være en kilde til såvel kundetilfredshed og -loyalitet samt til indtjening. Administration og sporing af service er dog ikke altid let, men Microsoft Dynamics Business Central/NAV indeholder et sæt værktøjer, der kan hjælpe. Disse værktøjer er designet til at understøtte reparationsværksteder og feltservice.
Generelt er der to aspekter i servicestyring: Konfiguration og opsætning af systemet og brug af systemet til prissætning, kontrakter, ordrer, allokering af servicepersonale og sagsplanlægning.
Med disse værktøjer kan du udføre følgende:
- Planlæg servicebesøg og opret serviceordrer
- Spor reservedele og forsyninger
- Tildel servicepersonale baseret på færdigheder og tilgængelighed
- Producer serviceestimater og servicefakturaer.
Derudover kan du standardisere brug af koder, oprette kontrakter, implementere rabatpolitikker og oprette rutekort for servicemedarbejdere.